Thursday, September 18, 2008

Catatan Seorang Aku Special

Hari ni, pagi lagi aku dah bangun (tapi sebenarnya masih lewat jugak, kira-kira pukul 8.30 pagi). Hari ni aku bangun dengan rasa over gembiranya. Nak tau kenapa?

Hmmmmmm.... Malam semalam, aku baru je dapat tahu yang kakak ipar aku dimasukkan ke hospital.Menunggu masa nak melahirkan anak kedua mereka (dengan abang aku yang ketiga).
Dan lagi, malam tadi juga aku saje-saje main teka-teka dengan adik perempuan aku, tentang bakal anak buah kami yang bakal lahir.Aku cakap gerenti perempuan, sebab dalam tahun lepas, aku pernah bermimpi ada seorang budak perempuan tengah bermain-main dengan adik perempuan aku dan juga anak buah aku yang pertama.Mimpi itu pun aku ada bagitau kat emak, adik dan abang aku.Adik aku ikut je macam yang aku ramalkan.

Yang bestnya, pada pukul 11.23 malam, segala ramalanku benar belaka (walaupun aku mendapat berita tersebut kira-kira pada pukul 1.24 pagi). Memang benar baby girl yang dilahirkan oleh kakak iparku di Hospital Mukah. Gembira sangat dapat anak buah yang kedua, walaupun aku masih jauh lagi nak menimang anak sendiri. Cuma takdir yang menentukan.

Bila aku menerima berita gembira tu dari abang aku (sms), yang tak bestnya aku tak bleh nak lelapkan mata, walaupun sebenarnya aku letih sesangat.Last-last aku layan lagu jiwang kat radio KL FM. akhirnya tak sedar juga sampai pagi.

Tak sabar rasanya nak jumpa anak buah aku yang kedua tu (lama lagilah, bulan 11 baru dapat tengok dan sentuh die).Walaupun die takde nama lagi, tapi aku boleh paggil die baby girl, buat sementara lagi. Abang aku masih memilih nama yang sesuai.

Aku rasa adik perempuan aku pun tengah excited giler macam aku. Macam aku pulak dapat anak. Excited habis.Dan emak dan bapak aku pun dah bertambahlah cucu diorang kepada dua orang. Mesti seronok diorang. So, makin riuhlah tak lama lagi rumah keluarga aku dan rumah abang aku.

Hmmm.tentang kuliah hari ni plak, aku seperti biasa, bertolak awal sikit (pkl 9.50 pagi-kelas pkl 10.30). Akhirnya hari ni jugak topic untuk test 2 habis. Minggu depan testlah pulak. Dan berita yang tak terbanding bestnyer jugak ialah Test 2 IC hanya diadakan lepas cuti.Huuuuuraaaay!
Lega sangat, jadi taklah kalut sangat nak study 2 subject untuk test dalam sehari. Aku macam diberi peluang study lebih masa plak untuk IA.

Lepas balik dari kelas, aku terus je buka laptop.Tapi tak main gamelah. Cuma mainkan lagu kat laptop je. Pkl 1.00 plak, aku tengok berita kat RTM, lepas tu tukar channel (abis je berita sukan) ke TV3.

Lepas abis semua, aku start study aku, untuk habiskan topi IA yang tinggal sikit je lagi.Lepas habis semuanya, aku terus je hantar blog Catatan Seoran Aku Special untuk Edisi Aku Dapat Berita Gembira Hari Ini.

Malam nanti, aku nak ulang study topik-topik yang akan diuji masa Test 2 IA nanti. Pastu main game sikit-sikit. Malam ni terpaksa tidur awal sikit. Esok kuliah pukul 8.30 pagi. Bangun mesti pukul 7.00 pagi.

Ok, sampai di sini dulu kiriman untuk blog Catatan Seorang Aku Special. Adious!

No comments: