Wednesday, November 26, 2008

Catatan Seorang Aku di Sarawak

Wahhhh......! Hari ni akhirnya aku hantar jugak blog pertama aku semenjak balik semula ke kpg. Rasa lega sesangat, bila tiba jejak saja kaki kat atas muka bumi kenyalang, pada 23 hb elf hari tu!
Sampai je kat umah, aku terus je bedal apa saja yang ada atas meja, yang lama sangat dah aku idamkan masa kat tanah semenanjung dulu.


...umai...ulam...teliseh (tau ke kengkawan ape benda ni? Tak tau takpe.buat tau je) mee goreng ibu...semua aku bedal...termasuk nasi goreng ibu...hehehe...



Tapi problem jugak ada ....boring sesangat bila takde kerja nak buat.Asyik jalan2 je dalam umah.Jalan2...makan2..surf2 internet...jeling2 tv...Huhhhh boring giler.

Yang tak best lagi, result sekolah tempat posting pun tak tau lagi.Baru tadi tpn jpn sarawak.Bila aku tanya je nak tanya tentang posting, terus je diorang ckp belum buat lagi! So, kalau camtu, lama lagilah aku duduk2...berdiri2.. kat dalam umah ni...

Ada jugak tanya dengan kengkawan yang lain (pkpg uitm 2005 yang masih tertinggal hari tu), diorang ckp pun belum lagi.Tapi yang peliknya, geng2 math ada pulak setelnyer sekolah tempat posting.

Anyway, takpelah...bleh relax2 jugak kat umah, sementara menunggu surat posting sampai kat tangan aku.

At the sametime, hati aku berdebar2 jugak menunggu result sem extend aku ni.Harap2 kali ni aku akan lepas terus...malas dah nak berulang-alik mcm dulu.Sian kat orang kat umah.

Aku pun harap semua kengkawan aku yang lain( yang turut sama berjuang dalam semster tambahan) akan sama2 lulus.Walaupun sekadar lulus secukup rasa.Yang penting sekarang ialah aku dah tak sabar untuk merasa kembali suasana persekolahan macam dulu, walaupun tak sama tahap bebudak sekolah yang akan diajar. At least, aku akhirnya dapat lari dari huruf2 dan perkataan2 orang bermata biru, yang kadang2 aku sendiri pun payah sangat nak paham...

Alahai...Tengah boring2 camni..idea untuk memblog kadang2 timbul..kadang2 pulak tenggelam ...tensenyer!

Rasanya takat ni dulu blog pertama aku kat sarawak nih! Ok...Daaaa.

...adiousssssssss!

No comments: